Trading dag update 26 okt 2011

Goedemorgen traders,

Weer een opwindend dagje gisteren. Ik moest in de middag cursus bij een pensioenfonds geven, maar werd door een alerte trader (bedankt Nick) via een sms op de hoogte gebracht dat er enig tumult was op de markten. Zie ik via mijn mobiel (lang leve internet op de telefoon) dat de Dax 200 punten is gedaald vanaf de high en de Bund een vol punt is gestegen. Uitstel van de top, zo was het gerucht. Per saldo dan een flink lager slot in de VS, een flink lagere Eurostoxx future, maar een Dax future die slechts een half procent lager noteert. Spannende tijden, overigens niet echt een spanning waarop ik zit te wachten. Doe mij maar een spannende film, die kan ik tenminste nog op pauze zetten 🙂

De markten kijken natuurlijk met argusogen naar de EU top waar vanavond hopelijk een soort van akkoord wordt verwacht. Ik kan het me persoonlijk niet voorstellen dat de heren en dame tot een oplossing komen waar de markten tevreden mee zijn. Het is immers in de periode ervoor ook niet gelukt, waarom nu wel? Bovendien hebben ze het zelf grotendeels veroorzaakt. Het is alsof je de vos vraagt om het kippenhok te bewaken nadat ie het eerst heeft leeggeroofd. Het is een garantie op een zeer beweeglijke markt die binnen minuten, excuus, seconden, forse bewegingen kan maken. Zo sta je in de plus, zo weer in de min. We zullen het zien, ik beperk me tot loepzuivere setups en enkel met minder contracten dan normaal. Ik wil als trader ook graag na deze volatiele tijden verder. Ik hunker eerlijk gezegd naar ‘ normale’  tijden, waarin ik ook even een kop koffie kan drinken zonder een stop van 40 pnt te moeten zetten of geen positie te hebben. Het is best vermoeiend.

Hier de kritieke niveaus voor vandaag.

Dax future: steun 5933-5944, tweede steun 5847-5848, weerstand 6134-6136, tweede weerstand 6247-6254;

Eurostoxx future: steun 2279-2284, tweede steun 2243-2245, weerstand 2384-2391;

Bund future: steun 134.49-134.53, tweede steun 133.18-133.24, weerstand 136.19-136.27, tweede weerstand 137.56-137.58;

Pivots en volatility bands 26 okt 2011

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Plaats een reactie